:
این دوره شامل 4 جلسه 2 یا 3 ساعته خواهد بود. در این دوره از مبادی مفاهیم کلیدی فلسفه دریدا در هستیشناسی و معرفتشناسی آغاز خواهیم کرد و سپس به سوی خوانشها و تفسیرهای ممکن از متون او درباره تئاتر خواهیم رفت. انبوهی از کژفهمیها و دژباوریهایی که درباره فلسفه دریدا وجود دارد را بازنگری و واسازی خواهیم کرد و پس از بارآوردن بستری مناسب به سنجش آرای او در نسبت با عمل در تئاتر خواهیم پرداخت. ساختار فهم بشر، حافظه، یادگیری، تجربه، آگاهی، زبان، متن، نظریه، عمل ساحتهایی است که دریدا درباره آنها شک کرده است و در نهایت به قضاوت درباره ریشهها و دلایل کژفهمیهای موجود در سنت متافزیک غربی پرداخته است. درنگها و دغدغههای دریدا در مبادی معرفتشناسی و هستیشناسی غربی، تأثیرات زیادی بر شیوهها و درک امکان قضاوت و شناخت در بستر معرفت بشری داشته است. آنچه او واسازی (Decunstruction) نامیده است برای سالیان محل مناقشات زیادی بوده است که منجر به ایجاد توهمات و افسانههایی در حاشیه فلسفه او شده است. هرچند ممتنع بهنظر میرسد اما نزدیک شدن به ایدههای اساسی و نیتهای دریدا میتواند امکانات تازهای را به زیباییشناسی عملی و نظری در تئاتر پیشنهاد کند. این دوره با تأمل در آرای دریدا، متون او و شارحانش، دریدا را در نسبت با تئاتر و ادبیات نمایشی واسازی خواهد کرد.